Pathred Bleach PBF Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki Rejestracja  Zaloguj  Album
 Ogłoszenie 

Zapraszam do wzięcia udziału w pozafabularnej -> sesji osadzonej w settingu wikingów


Poprzedni temat :: Następny temat
Shinigami
Autor Wiadomość
#Yumi Yamura 
Administrator


Dywizja: XIII
Zanpakutou: Hazama
Ressurection: 20/700+
Wysłany: 2013-08-03, 22:48   Shinigami



Shinigami (jap. bogowie śmierci)
    Organizacja odpowiadają za bezpieczeństwo dusz w Soul Society (ang. Społeczność Dusz), oraz walkę z pustymi zagrażającymi ludziom bądź też innym rasom znajdującym się na Ziemi. Zazwyczaj należą do trzynastu oddziałów obronnych, a ich bronią są Zanapkutou (jap. miecz ścinający dusze). Ich oręż związany jest z nimi na zawsze, każdy przypisany indywidualnie do swojego posiadacza. Siedzibą Shinigamich jest Seireitei (jap. Dwór Czystych Dusz), znajdujące się w centrum Społeczności. Dwór jest otoczony przez dzielnice, w których mieszkają zwykłe dusze – Rukongai (jap. Miasto Wędrujących Dusz). Poza Zanpakutou, bogowie śmierci posługują się również zaklęciami, zwanymi Kidou, które dzieją się na Hadou (ofensywne) i Bakudou (defensywne).


    Polityka:
      Rasa ta opiera się na strukturze wojskowej. Gotei 13 to stowarzyszenie zrzeszające trzynaście dywizji, mających za zadanie obronę Soul Society i Świat Żywych przed atakami. Zwierzchnictwo nad nimi posiada Generał, on zaś odpowiada za swoje czyny przed Centralą 46. Istnieją jednak organizacje poza jego jurysdykcją, takie jak: Korpus Kidou (odpowiada bezpośrednio przed centralą), Ośrodek badawczy (tutaj przewodzi kapitan dywizji XII, jednak generał nie ma bezpośredniego zwierzchnictwa nad badaniami, tam prowadzonymi), Onimitsukidou (związani z dywizją II). Kiedy którejś z ów organizacji brak przywódcy, dopiero wtedy tą rolę przejmuje Generał Głównodowodzący. Większość Shinigami jest głęboko oddana temu systemowi. Zachowania łamiące kanwy hierarchii, to jest okazywanie braku szacunku do osób postawionych wyżej w drabinie społeczno-wojskowej, będzie skutkowało fabularnymi konsekwencjami, zaś osoba, która była celem owej potwarzy ma pozwolenie na użycie kar cielesnych takich jak oszpecenie, okaleczenie. W dalszym postępowaniu może także dojść do aresztu domowego, zapieczętowania części, bądź wszystkich mocy winnego. W skrajnych przypadkach za niesubordynację grozi egzekucja – na wzgórzu Soukyoku (jap. Bliźniacza Kaźń) bądź w haniebny sposób przez wrzucenie do dołu z Pustymi.



    Hierarchia:
      Istnieje Trzynaście Oddziałów Obronnych. Każdej dywizji przypada kapitan (pierwszy oficer), porucznik (drugi oficer), pięciu oficerów (3-7 oficer) oraz niezliczona ilość dywizjonistów. Przewodzi im wszystkim Generał, będący jednocześnie dowódcą dywizji pierwszej. W każdym oddziale utrzymany jest system hierarchii i autorytetu wyższych rangą.Oprócz tego istnieje specjalny oddział, Korpus Kidou, odpowiadający bezpośrednio jedynie przed Centralą 46.
        Ilość reiatsu (jap. energii duchowej) zależąca od sprawowanego stanowiska:
        - Generał (60) [+25/+35]
        - Kapitan (45) [+15/+25] maksymalnie dwoje.
        - Kapitan (40) [+15/+25] maksymalnie troje.
        - Kapitan (35) [+15/+25] reszta.
        - 2 do 7 oficer (11-25) [+15]
        - dywizjonista (10)

        *[] bonusy do reiatsu przyznawane za uwolnienia.



    Specjalne umiejętności :
      Są one dostępne tylko dla byłych i aktualnych członków Gotei 13. W innym razie pozostają one do wyuczenia fabularnie przez Shinigami niezwiązanych z Seireitei, zastępczych itp.
        Podstawowe:
        Senkaimon (jap. Brama Przenikania Światów)

        Wrota, które są wykorzystywane przez Shinigami do podróży między Światem Żywych a Soul Society. To w rzeczywistości jedyny, oficjalny i bezpieczny sposób na dotarcie do Społeczności, która ma tylko jeden stały Senkaimon, przybierający formę gigantycznej bramy znajdującej się na dużym dziedzińcu na szczycie dużej wieży. Podróż przez nią jest silnie strzeżona, a przejście oficjalnie może być otwarte tylko przez upoważnione do tego osoby. Po otwarci drzwi bramy w środku nie ma nic, jednak emanuje od nich białe światło, które biegnie w górę do nieba z Soul Society.

        Shunpo (jap. Migoczące Kroki)

        Elementarna technika szybkich kroków. Ponieważ prędkość jest głównym punktem tej umiejętności, skuteczność metody określa się na podstawie tego, jak szybko można dotrzeć z miejsca A do miejsca B w jak najmniejszej wykonanej ilości kroków. Szkolenia i umiejętności określają, w jak krótkim czasie użytkownik Shunpo potrafi się przenieść do wybranego przez siebie celu.

        Kidou (jap. Droga Demonów)

        Jedna z czterech podstawowych form walki Shinigami. To technika, której używają bogowie śmierci, by skupić swoją energię duchową do różnych zaklęć. Mają zastosowanie w leczeniu, obronie lub walce. Każdy czar jest klasyfikowany w klasy od 1 do 99, przy czym te ostatnie należą do najpotężniejszych i najbardziej trudnych do wykonania. Aby skorzystać z jakiegokolwiek zaklęcia, Shinigami musi wyrecytować specyficzną inkantację, która jest często długa i wymaga kilkanaście sekund do wypowiedzenia. Pominięcie formułki osłabia siłę kidou.

        Shi-Kai (jap. Uwolnienie)

        Jest pierwszym uwolnieniem dostępnym dla posiadacza Zanpakutou. Aby go osiągnąć, Shinigami musi poznać imię swojej broni. Niemniej nie polega to jednak na wybieraniu mu nazwy, gdyż duch zamieszkujący ostrze ma już imię. Dlatego bóg śmierci musi być w harmonii ze swoim mieczem, aby móc rozmawiać z jego duchem w ich wewnętrznym świecie. Wielkość Zanpakutou może się zmieniać w zależność od siły duchowej właściciela. Osiągnięcie Shikai jest ważnym krokiem w kierunku opanowania swojej broni, jak i również w awansowaniu w Gotei 13, gdyż jest ono wymaganiem jeśli chodzi o wyższe stanowiska oficerskie. Gdy już Shinigami pozna imię swojego Zanpakutō, może przejść do stadium Shikai poprzez wypowiedzenie tego imienia, poprzedzonego odpowiednią komendą. Bardziej doświadczeni ten etap pomijają. Ostrze po aktywacji zmienia swoją formę w zależności od umiejętności jakie posiada. Zazwyczaj Zanpakutou pozostają w formie miecza, choć od tej reguły istnieją wyjątki.

        Elitarne:
          Ban-Kai (jap. Rozpostarcie)

          Jest drugą i ostateczną formą jaką może przybrać Zanpakutou. Aby osiągnąć Bankai, należy zmusić do materializacji ducha miecza w świecie żywych. Materializacja ta oznacza przeciwieństwo bycia wciągniętym do wewnętrznego świata ducha jak jest to przy Shikai. Tym samym dzierżący miecz Shinigami musi wezwać ducha do świata żywych, aby ten użyczył mu siły. Materializacja ducha Zanpakutou jest konieczna przy próbie osiągnięcia Bankai. Później, w miarę wprawienia się w tej technice, nie jest już konieczna. Opanowanie tej techniki zajmuje zazwyczaj ok. 10 lub więcej lat (oraz czasu jaki jest potrzebny by móc się nim sprawnie posługiwać). Siła i forma Bankai zależy od danego ostrza, ale ogólnie przyjmuje się, że jego moc wzrasta od 5 do 10 razy w stosunku do pierwszego uwolnienia.


        Legendarne:
          Utsusemi (jap. Cykada)

          Pozwala na ruch z dużą prędkością, pozostawiając powidok w tle. Może się wydawać, że powidok może mieć uszkodzenia. Niesamowita prędkość pozostawianego powidoku sprawia wrażenie, że nasz "klon" może nawet mówić.

          Senka (jap. błysk kwiatu)

          To jedna z zaawansowanych technik szybkich kroków, gdzie użytkownik błyskawicznie przenosi się do wroga i wraca z powrotem. Bezpośredni atak trafia Saketsu (jap. Splot Łańcucha) oraz Hakusui (jap. Sen Duszy) w jednym uderzeniu. Ruch jest na tyle szybki, że przeciwnik nie jest w stanie powiedzieć, czy był atakowany od przodu czy od tyłu, a nawet obserwator całego zdarzenia nie potrafi przewidzieć tych ruchów.




    Szczególne restrykcje:
      - Zakaz wyzwalania Zanpakutou na terenie Seireitei, chyba że inaczej mówi rozkaz wydany przez Centralę. Złamanie wytycznych wiąże się z konsekwencjami fabularnymi i traktowane jest jako niesubordynacja.
      - Zakaz zbliżania się do Centrali bez odpowiedniego zaproszenia.
      - Nie latamy, czy stoimy w powietrzu w Soul Society. Jest to niemożliwe z powodu natężenia cząstek duchowych.


    Rozpiska dostępnych Kidou wedle sprawowanej rangi:
      Generał - wszystkie zaklęcia.
      Kapitan - wszystkie zaklęcia do 88.
      Porucznik - wszystkie zaklęcia do 60.
      Oficer - wszystkie zaklęcia do 50.
      Dywizjonista - wszystkie zaklęcia do 40.
        dla Korpusu Kidou:
        Kapitan - wszystkie zaklęcia.
        Porucznik - wszystkie zaklęcia do 88.
        Oficer - wszystkie zaklęcia do 60.
        Dywizjonista - wszystkie zaklęcia do 50.


____________________
Tłumaczenia nazw oraz opisy umiejętności zaczerpnięte ze strony http://pl.bleach.wikia.com/
_________________


BAZA REIATSU 27 (+15) (+25)
STAN ZDROWIA Poparzenia na plecach zaleczone. Wraca do zdrowia
UTRZYMYWANE REIATSU 27
Ostatnio zmieniony przez Yumi Yamura 2013-08-03, 23:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,58 sekundy. Zapytań do SQL: 25


Załóż : Własne Forum lub Własną Stronę Internetową